Vanliga frågor

Kostar tjänsten?

Nej. Allt innehåll är gratis för användaren.

Är antalet visningar begränsat?

Nej. Användaren kan se så mycket innehåll som han eller hon vill, så många gånger som han eller hon vill.

Hur kan jag se undertexter?

Undertexten kan väljas som aktiv genom att trycka på cc-knappen i det övre hörnet av videospelaren. Textning finns inte för allt innehåll.

Finns det åldersgränser för innehåll?

Ja. Vi kontrollerar användarens ålder från bibliotekssystemet och visar bara innehåll som är tillåtet för användaren.

Finns tjänsten på mitt bibliotek?

Kirjastokono-tjänsten finns för närvarande på följande bibliotek:

EEPOS-biblioteken

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri

HELLE-biblioteken

Askola, Hangö, Ingå, Lapinjärvi, Lovisa, Mörskom, Borgnäs, Borgå, Pukkila, Raseborg, Sibbo, Sjundeå

Sparas min information i Kirjastokino -tjänsten?

Nej. Vi kontrollerar användarrättigheterma i bibliotekssystemet, men vi lagrar inte användardata.

Med vilka enheter kan jag se på innehåll?

Tjänsten fungerar på alla de senaste webbläsarna på olika datorer, mobiler och surfplattor.

Hur får man en PIN-kod?

Om du inte har en PIN-kod, kan du skaffa en vid ditt biblioteks kundtjänst.

Jag kan skriva in mig på mitt bibliotek, men inte på Kirjastokino/Bibbabio, vad kan jag göra?

Försäkra dig först att ditt bibliotek har Bibbabio, vid "Finns tjänsten på mitt bibliotek? Om dina användarrättigheter fungerar på bibliotekets sida, men inte i Bibbabio, ta kontakt med bibliotekets kundtjänst. Vissa bibliotekskort har inte fungerat, speciellt på Vaski- och Sata-bibliotekens område, för att vi inte får korrekt information från biblioteketssystemet.