Usein kysytyt kysymykset

Maksaako palvelu minulle?

Ei maksa. Kaikki sisältö on ilmaista käyttäjille.

Rajoitetaanko katselumäärää?

Ei rajoiteta sisältöjen eikä katselukertojen määrää.

Kuinka saan tekstityksen näkyviin?

Tekstityksen voi valita aktiiviseksi videosoittimen yläkulman cc-painikkeesta. Tekstitys mahdollisuutta ei ole kaikille sisällöille vaan se vaihtelee videoiden mukaan.

Onko ohjelmilla ikärajoja?

Kyllä. Katsoja kirjautuu palveluumme kirjastojärjestelmän kautta ja se tarkistaa samalla katsojan iän. Sen jälkeen katsojalle näkyy vain ne aineistot, joita hän ikänsä puolesta saa katsoa.

Kuuluuko kirjastoni palveluun?

Kirjastokino-palvelussa ovat mukana:

EEPOS-kirjastot

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri

HELLE-kirjastot

Askola, Hanko, Inkoo, Lapinjärvi, Loviisa, Myrskylä, Pornainen, Porvoo, Pukkila, Raasepori, Sipoo, Siuntio

Tallennetaanko tietoni Kirjastokino-palveluun?

Ei tallenneta. Tarkistamme käyttäjän oikeudet kirjastojärjestelmästä, mutta emme tallenna käyttäjätietoja.

Kuinka saan parannettua kuvanlaatua?

Järjestelmä käyttää adaptiivista kuvanlaatua, jossa se valitsee näytettävän videon laadun käyttäjän internet-yhteyden ja päätelaitteen mukaan.

Järjestelmä käyttää alhaisesta 144 p -kuvalaadusta aina Full HD –tekniikan tarkkuuteen (1080 p) asti: 144 p–428 kbps (kilobittiä sekunnissa), 240 p–528 kbps, 360 p–628 kbps, 432 p–1128 kbps, 576 p–1928 kbps, 720 p–2628 kbps, 1080 p–5128 kbps. Mikäli kuvanlaatu näyttää liian alhaiselta ja internet-yhteys mahdollistaa korkeamman kuvanlaadun, voi videosoittimen oikean yläkulman quality-painikkeesta valita korkeamman laadun.

Millä päätelaitteilla voin katsoa sisältöjä?

Kirjastokino-palvelu toimii kaikissa uusimmissa selaimissa eri desktop-, mobiili- ja tablet-päätelaitteissa sekä tukee Chromecast / Googlecast -ominaisuutta.

Mistä saan PIN-koodin?

Jos sinulla ei ole PIN-koodia, saat sen oman kirjastosi asiakaspalvelusta.

Kirjautuminen onnistuu oman kirjastoni sivuille, mutta ei Kirjastokinoon, mitä voin tehdä?

Varmista ensin, että oma kirjastosi on palvelun piirissä kohdasta "Kuuluuko kirjastoni palveluun". Jos tunnuksesi toimii oman kirjaston sivuilla, mutta ei Kirjastokinossa, ota yhteyttä kirjastosi asiakaspalveluun. Satunnaisissa kirjastokorteissa on havaittu ongelmia etenkin Vaski- ja Satakirjastojen alueilla emmekä saa kirjautumistietoa oiken kirjastojärjestelmästä.